2.05.2011

Een kloddertje hier, een kloddertje daar

(Klik op de foto voor een vergroting)
Op een zomerse dag was ik samen met mijn vader en broertje op de fiets gestapt. We belanden een dorp verder in de Xenos waar we een schildersezel tegen kwamen. Het leek mij super gaaf om zo'n 'ding' te hebben en m'n vader dacht waarschijnlijk hetzelfde want we namen hem mee.
Thuis heb ik hem na een paar minuten duwen en trekken in elkaar gekregen. We hadden nog een aantal canvasdoeken en dus heb ik de schildersezel + canvasdoek op mijn slaapkamertje geïnstalleerd.  Ik wilde niet zomaar wat gaan schilderen aangezien het van mezelf gelijk goed moet zijn. In mijn tekenmapje zat nog een tekening van vorig schooljaar die ik wel wilde namaken. Eerst heb ik hem met potlood op het doek getekend en daarna ben ik begonnen met schilderen. Ik heb echt helemaal geen verstand van schilderen en moest even nadenken over wat ik als eerste ging schilderen. Als eerste verscheen de wereldbol op het doek waarna de man en vrouw volgden. Een weekend later kwam de zwarte nacht erbij. De sterren en maan kwamen pas veel later erbij omdat ik er steeds geen tijd voor had.

Voor de genen die niet zo'n gevoel voor kunst hebben: Op het schilderij zie je een verliefd stel op een wereldbol zitten, ik het ze op de wereldbol gezet omdat verliefdheid ervoor zorgt dat je iedereen om je heen vergeet en het gevoel hebt alleen op de wereld te zijn. De sterrenhemel heb ik gewoon erbij gedaan omdat me dat wel leuk leek.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten