4.22.2013

Strandtas van eigen patroon

Hoewel het weer er nog niet naar is maakte ik toch maar vast een strandtas, gewoon een lekker handige grote tas, niks geen kleine vakjes/ritjes/knoopjes! Ik schetste eerst wat tassen en mat de afmetingen van al bestaande tassen om te kijken welke grootte handig zou zijn. Het leek me mooi een tas met zo'n tussenstuk te maken, dus twee dezelfde delen met daartussen een lange strook waardoor de tas niet 'plat' meer is. Nu, wat ik wil dat probeer ik gewoon, dus tekende ik patronen en zocht ik een stof + voering op. Het werd uiteindelijk een echte strand-stof, beige met witte letters. De stof voor de voering komt van een oud jurkje, ik moest verschillende delen aan elkaar naaien om aan de juiste hoeveelheid voering te komen...




Misschien is het leuk hier een D.I.Y. van te maken als er belangstelling voor is, in ieder geval weet ik al genoeg 'let op' dingen waar ik zelf tegenaan liep. Zo knipte ik de voering expres al kleiner maar was de binnen tas alsnog te groot, dit heb ik opgelost door aan de binnenkant rimpeltjes te maken in de voering en daar overheen te stikken. Verder is het maar uitpuzzelen hoelang het hengsel moet zijn en waar je het hengsel precies bevestigd, eigenlijk is dit bij ieder persoon verschillend, de één wil de tas hoger dragen, de ander lager.




Ps: De tas was me toch wat ruim dus maakte ik er een grote etui bij voor losse kleine dingetjes, blogbericht volgt!

1 opmerking: