12.25.2010

Kikker en z'n vriendjes

In september moest ik op school een maatschappelijke stage kiezen. Die stage moest 15 uur duren. Veel leerlingen gingen in een bejaardentehuis helpen, maar ik wilde wel iets anders. (Ik heb niks tegen bejaardenhuizen hoor!) Uiteindelijk vond ik met 2 vriendinnen een leuke stage. Verkleedkleren naaien voor basisschool leerlingen. We moesten 6 verkleedkleren maken rond het thema kikker. Ik heb uiteindelijk kikker en eend gemaakt. Hier heb ik met super veel plezier aan gewerkt en ik was er dan ook veel meer dan 15 uur mee bezig. De resultaten kan je hier onder zien. Uiteindelijk gaan deze verkleedkleren gebruikt worden door leerlingen bij de logopedie.

2 opmerkingen:

  1. Hoi Deborah,

    Wat een leuke verkleedkleren voor het thema kikker en zijn vriendjes.
    Heb jij hier ook nog de patronen van. Ik zou ze graag van je willen ontvangen als dat zou kunnen.
    Wij zijn namelijk op zoek naar verkleedkleren voor het thema kikker in de kou.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi, dat is leuk om te horen! Helaas heb ik hier geen patronen meer van, ik leende patronen van iemand voor de capuchon en bedacht zelf de maten voor de cape wat in principe gewoon een halve cirkel is. De kikker-ogen en eend-poten heb ik zelf bedacht.. ook daar heb ik geen patronen van, ik heb het gelijk uitgeprobeerd op de stof. Misschien heb je er nog wat aan als ik zeg dat de vorm van de eendenpoten komt door ijzerdraad en de kikkerogen van onderen kartonnetjes hebben en zijn opgevuld met kussenvulling. Veel succes ermee en bedankt voor je interesse!

    BeantwoordenVerwijderen