4.22.2011

Van schildersdoek naar prikbordje


Het duurde even voordat ze er waren, maar dan heb je ook wel iets origineels. Namelijk mijn eigen prikbordjes. Natuurlijk zijn er gewoon prikborden in de winkel te koop maar om het zelf te maken is toch een uitdaging. Dus ik aan de slag met stof, lintjes, knoopjes, etc. uit te zoeken wat me heel wat tijd koste. Daarna kwam het eerste probleempje, hoe krijg je de stof strak om een canvasdoek? De oplossing was te vinden bij de nieuwe grote Gamma in de buurt... een schiet-niet-machine! Zo noem ik het maar even in de hoop dat jullie het begrijpen.

Nadat de stof strak om de doeken was geniet bedacht ik me ineens dat het misschien handiger was om eerst de knoopjes en lintjes erop te naaien... Ja, daar zit je dan trots te wezen met je schiet-niet-machine nog in je hand. Ik besloot de lintjes ook maar vast te nieten, de knoopjes en bloemetjes heb ik met veel pruts werk op de stof gekregen. Gelukkig waren er nog de buttons, die je gemakkelijk op de stof kan krijgen.

Al met al koste het flink wat tijd maar het resultaat is leuk en handig voor mijn verzameling kaarten. Die verzameling breid zich steeds uit even als mijn andere verzamelingen tot grote ergernis van mijn ouders. Ik ben gewoon een verzamelfreak, de gekste dingen die ik tot nu toe heb verzameld gaan van potloodpunten tot wc-rolletjes. Toch komen die verzamel dingen uiteindelijk nog wel van pas, maarja, hoe breng je dit aan het verstand van je ouders die worden bedolven onder de verzamelingen wat in hun ogen 'troep' is?!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten