10.08.2012

Rommelmarkt krukje pimpen




Rommelmarkten zijn echt geweldig, hoewel ik het eerder leuke-dingen-markt zou noemen, dat geeft mij meer het gevoel dat ik leuke dingen koop in plaats van andermans rommel. De laatste rommelmarkt die hier in omstreken was, werd georganiseerd door onze kerk, ik had me opgegeven als vrijwilliger en stond een middagje bij de 'rommel' met zo'n leuk XXL hesje aan en een geldbuidel om.
Het is zo leuk om te zien wat voor soort mensen er op een rommelmarkt rondlopen, zo heb je bijvoorbeeld de 'zo-goedkoop-mogelijk-mensen' die werkelijk een tafeltje van 1 euro nog af willen dingen naar 50 cent en je niet eens bedanken als je hiermee instemt. En wat dacht je van de 'alles-of-niks-mensen' die met een verstrooide blik in hun ogen over de markt struinen, liefst 5x een rondje, om zoveel mogelijk spullen te verzamelen. Ik vraag me af wat ze daar in vredesnaam mee gaan doen! 
Dan zijn er ook de 'gezelschap-mensen' die voor de gezelligheid een rondje lopen en praatjes maken met iedereen. Verder liepen er een boel joelende kinderen rond die maar al te graag iets wilden kopen om hun geld op te maken. Ik moest zo lachen om een meisje die langs een bak speelgoed liep en schreeuwde:"Ik ga helemaal los!" Ze mocht een plastic tas vullen met rommel voor 1 euro en stond stipt op tijd bij de speelgoed bakken om de 1 euro te overhandigen. 

Aan het eind van de rommelmarkt werden de spullen die er nog stonden als vervelende rommel beschouwd en ging alles naar de vuilstortplaats. Bij het gedeelte waar ik stond zag ik nog een krukje en een oud rood schoolstoeltje die me zielig aanstaarden, ik kon ze gewoon niet laten staan! (Daar was mijn vader het gelukkig helemaal mee eens)
Uiteindelijk ben ik met mijn broertje een uurtje bezig geweest om al de roestplekken van het krukje weg te wrijven (met vaseline) en het vieze stofje ervan af te trekken/knippen. Het stonk echt verschrikkelijk!
Zelf heb ik van een dikke canvas stof een hoes genaaid voor om de zitting. Ik kon gewoon echt niet kiezen tussen alle stoffen dus leek een hoes mij een betere optie, zo kan ik er makkelijk een ander stofje omheen doen. Hieronder het resultaat!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten