10.01.2012

we love VINTAGE


Nu, mijn goede voornemen om per week 2 berichtjes te plaatsen is alweer mislukt, daarom besloot ik eens goed de tijd te nemen voor deze foto's. Ik heb onderhand heel wat vintage/brocante spulletjes verzameld en die moeten ook eens op mijn blog verschijnen. Allereerst de geweldige ouder rode schooltas, gekregen van mijn moeder en zo'n 35 jaar oud. Op de achtergrond een oude landkaart die ik kocht bij dit super leuke winkeltje voor maar 10 euro! 
De grote grijze map die je uit de tas ziet steken is een oude tekenmap van "De verenigde modevakscholen in Nederland"  vol met patronen over jurkjes, jasjes en pyama's. Jammergenoeg staat er geen jaartal in, maar de kleding ziet eruit als jaren '80. Ik kocht de map samen met het reispaspoort (klein, groen boekje) bij Oud&Tiek in Middelburg, die inmiddels bezig zijn met het maken van een website. Vooral het reispaspoort vind ik gaaf! Ik wordt dan zo nieuwschierig naar wie die vrouw is geweest die je op het fotootje ziet en ga er allemaal verhalen bij bedenken.
Verder zijn de grijze laarsjes stiekem van mijn zus maar ze worden inmiddels even vaak door haar als door mij gedragen.  Het mint groene, emaille 'schaaltje' kocht ik langs de kant van een zandweggetje in de Achterhoek tijdens een fietstocht. Zo leuk, je kwam er achter elkaar plekjes tegen waar mensen hun etenswaren en brocante spulletjes langs de kant van de weg hadden uitgestald en er een blikje bij hadden gezet voor het geld. Dat zie je hier (bijna) nooit!

 

  



1 opmerking: