6.11.2013

Inspirerende ontwerpers #1

Het leek me leuk jullie eens te laten zien welke ontwerpers mijn 'voorbeeld' zijn en welke personen mij inspireren om zelf dingen te maken. Ik kan niet zeggen dat ik een bepaalde ranglijst heb want elke designer heeft zo zijn eigen sterke punten en ontwerpen. Waar ik mee wil beginnen is jullie voor te stellen aan een bekende brei-ontwerpster Donna Wilson.

In this series I want to tell you which designers are an example for me and which people inspire me to create things. I can't say I have a number-one-designer, each designer has its own unique point of view. Now I'd like to introduce you to a famous knit designer Donna Wilson


Donna Wilson groeide op in Schotland en wist al op jonge leeftijd dat ze iets met kunst en ontwerpen wilde doen. Hoewel ze toen nog niet het geduld had om te breien en haken, wat haar oma haar graag wilde leren, slaagde ze in 2013 aan de Royale College of Art met een serie opvallende gebreide beesten. Omdat haar afstudeerproject zo'n succes was begon Wilson met een eigen webshop en maakt nu met een hardwerkend team producten vanuit een atelier in Londen. Samen breien, naaien, verpakken en verzenden ze producten naar designwinkels over de heel wereld.

Donna Wilson grew up in Scotland. She always knew she wanted to do something with art and design. Her granny tried to learn her how to knit or crochet, but Donna didn't have the patience to actually learn it. Nevertheless she graduated in 2013 from the Royal College of Art in London. Her graduation project consisted of a series of animals knit in a distinct way. The project was a big hit and soon Donna started her own webshop. With help of others her products are knit, sewn, packed and sent around the world.  

Keramiek producten / Pottery

Gebreide producten / Knitted products
Wat Donna vooral wil bereiken is een lach op het gezicht van mensen, haar doel is het maken van ontwerpen die je vrolijk maken. En dat doel, wat ze voor elkaar krijgt door het gebruik van kleur en fantasie, heeft ze wat mij betreft gehaald!

Donna's main goal is making people smile: she designs to make us happy, that's her mission! By using lots of colour and imagination, I think she achieves her goal!

Stationary

Geen opmerkingen:

Een reactie posten