7.09.2014

Sewing a bag with hundred pockets

Well, hundred is a bit to much but this bag is really made because of the pockets. The reason for all the pockets is that I love collecting.. collecting many different kinds of stuff but also stuff I find on the beach. This bag is quite useful for long walks on the beach because it's easy to carry, it has different types of pockets and you can easily open and close it (just roll it out on the sand). By the way, I used this sewing-project as a portfolio project and the teachers liked the idea of this bag.

Deze tas maakte ik voor mijn portfolio en nog meer eigenlijk voor mijzelf. Ik houd namelijk erg van verzamelen, vooral het verzamelen van dingetjes die ik vind op straat of op het strand. Samen met mijn broertje gaan we wel eens wandelen op het strand en komen dan thuis met onze zakken vol schelpjes, stukjes hout, steentjes, veertjes, etc wat mijn moeder niet zo fijn vind. Het leek me daarom handig een tas te naaien die heel veel vakjes heeft en liefst ook heel veel verschillende vakjes. Met dat idee in mijn achterhoofd is deze tas ontstaan. Gemakkelijk te openen en sluiten (gewoon uitrollen op de grond), vederlicht, stevig (ik heb er een handdoek tussen genaaid) en genoeg opbergruimte dankzij vakjes/zakjes. 


2 opmerkingen:

  1. Wat mooi gemaakt! Als je het op rolt, lijkt het ook echt een tas. Echt super vet gedaan. Maar kan er niets uitvallen? Want je hebt niet echt een rits over de vakjes zitten of wel? Groetjes, Luna

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Luna,
    Ik was een poosje onbereikbaar vanwege een vakantie in Zweden dus ik zie nu je reactie pas.
    De tas is uiteraard een prototype, als ik het over zou maken zou ik beslist wat dingen anders doen maar wat je niet goed ziet op de foto is dat er wel degelijk risten inzitten. Die bovenste 2 donkerblauwe strepen zijn ritsen met 'blinde vakken' erachter. De 2 doorzichtige vakken zijn te sluiten met zo'n strip (geen idee hoe dat heet), dat witte is elastieken band en dat donkerblauwe is een dubbele rij vakjes. Alleen dat onderste is dus open, daar zou ik eigenlijk flatjes voor moeten maken met klittenband of iets dergelijks. In iedergeval bedankt voor je reactie, ik krijg gelijk zin er nog 1 te maken :)

    BeantwoordenVerwijderen