1.30.2011

Ax les Thermes

Afgelopen zomer waren wij in de Pyreneeën op vakantie. We namen onder andere een kijkje in het schattige dorpje Ax les Thermes, het grootste dorp in de buurt. Omgeven door kleurrijke gevels van winkels liepen we door de straten toen we in een piepklein winkeltje belanden. Het had maar één gangpad en aan beide kanten van het gangpad stonden allemaal spullen tot aan het plafond opgestapeld. In dat leuke winkeltje vond ik een houten kistje, een naaikistje. Ik vond hem super leuk en wist eigenlijk al meteen dat ik die niet kon laten staan, gelukkig had ik nog een beetje gespaard zakgeld meegenomen want die naaidoos moest en zou gekocht worden! Aangekomen op de camping besloot ik gelijk al mijn naaidingen in de kist te sorteren, die naaizooi van me stelde toen nog niet zo veel voor aangezien ik nog maar een week of 2 naaide. Op de foto zie je op het kistje teksten staan, op het deksel staat: 'De fil en Aiguilles' wat betekend 'garen en naalden'. Op de zijkant staat 'Ets Asnières, Maison de qualité fondée a Paris en 1898' ik weet niet heel de betekenis maar dit is een gedeelte 'Huis van kwaliteiten gevestigd in Parijs sinds 1898'. Op de voorkant van het kistje staat: 'Aiguilles, Boutons, Fil à coudre, Epingles' dat betekend 'Naalden, knopen, naaigaren, spelden'. Aan de binnenkant van het deksel heb ik een kaart geplakt met daarop de plaats waar het naaikistje vandaan komt, Ax les Thermes.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten