12.25.2010

Het begin

Samen met mijn vriendin gingen we op een zomerse dag aan de slag om haar sleutelhanger na te maken. Toen we begonnen hadden we alleen maar een oud laken en stof + knoopjes van onze moeders. Uit dat oude laken heb ik 2 katjes gemaakt die je bovenaan op de foto ziet. Als vulling gebruikte ik eerst verknipte panty's. Dat werkte niet zo goed en dus ben ik op zoek gegaan naar vulling. Uiteindelijk had ik voor maar 1 euro een grote zak met vulling die ik nu nog steeds gebruik. Een poosje later maakte ik nog 2 katjes van een oud grijs T-shirt. Nadat de katjes af waren kwam ik op de markt in Doetinchem. Tussen de wirwar van kraampjes vond ik een kraampje met allemaal lintjes, knoopjes en andere frutsels. Bij deze geweldige kraam kon ik me wel even uitleven. Thuis heb ik van die nieuwe stofjes, lintjes en knoopjes nog 2 katjes gemaakt.
Die zie je rechtsonder op de foto. Dat zijn ook de enige 2 katjes die ik van vilt heb gemaakt. Met vilt werkt uiteindelijk het makkelijkst want die 2 katjes van mijn oude grijze T-shirt begonnen na een poosje hun vorm te verliezen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten