2.09.2011

Nieuw ontwerp speldenkussen

Een paar weken geleden vroeg mijn oma mij of ik een speldenkussentje wilde naaien voor haar. Dit wilde ik maar al te graag doen. Ik had al eens eerder een speldenkussentje genaaid zoals je kunt zien op mijn blog. Dat kussentje was niet echt dik genoeg want de spelden kwamen er aan de onderkant weer uit... Ik besloot daarom iets nieuws uit te proberen. Na even denken bedacht ik om twee rondjes op elkaar te doen met daar tussen een brede band. Klinkt misschien een beetje vaag maar op de foto’s is te zien dat het wel werkt. Eerst heb ik van een oud laken een proefkussentje gemaakt. Maten opmeten, stof knippen en in elkaar naaien. Dat naaien was echt een prutswerk met de naaimachine. Want ik moest constant de stof draaien om het rondje aan de brede band te krijgen. Het resultaat was eigenlijk bovenverwachting goed dus heb ik hem versierd met een blauwe balpen zodat ik hem zelf kan gebruiken, helaas is die versiering niet goed te zien op de foto. Daarna heb ik zo'n kussentje voor mijn oma gemaakt van blauw-met-witte-stippen stof en een delftsblauw lintje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten