3.25.2011

Fantasie doos



Deze foto's draaien eigenlijk allemaal om één ding, een klein houten handgemaakt bankje. Dat bankje heb ik op school met handvaardigheid gemaakt naar aanleiding van het project 'meubel ontwerpen'. Het duurde even voordat mijn fantasie op gang kwam maar uiteindelijk had ik zoveel ontwerpen dat het moeilijk was er één uit te kiezen. Op aanraden van de leraar heb ik het ontwerp gekozen dat gericht is op de natuur. In het bankje zie je namelijk 3 boompjes, op de poten zitten grassprietjes geschilderd en alles is in natuurtinten geverfd. Voordat we mochten beginnen met het uitvoeren van het project moesten we natuurlijk eerst de nodige voorbereidingen treffen. Namelijk het maken van een moodboard, ontwerpen, tekeningen op maat, samengevoegd in een kort werkstuk.

Het idee om het bankje te fotograferen in een fantasie doos kwam ineens in me op. Met behulp van een kartonnen doos, een restje stof, papier en een behulpzaam broertje ontstond er een doos waarin ik mijn bankje kon fotograferen. 
Het maken van het moodboard heeft me echt heel veel tijd gekost. Ik wilde persé elk plaatje op de goede plek hebben wat me een hele middag bezig heeft gehouden. Maar ik ben ook wel blij met het resultaat. Jammergenoeg kreeg ik het moodboard niet goed gefotografeerd en daardoor zijn de details van de plaatjes niet zo duidelijk. Ik heb oud met nieuw gemixt en de kleuren bruin, grijs en groen gebruikt. Ook wilde ik een stoere maar toch zachte sfeer creëren. Het stoere is terug te zien in de ijzeren voorwerpen op het moodboard. Het rustige is te zien op de plaatjes met oude voorwerpen zoals het linker grote plaatje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten