6.03.2012

Van broek tot tas


Zo, eindelijk eens tijd voor een naaiproject! Ik ben namelijk druk bezig met het verzamelen van oude maar wel mooie kleding om ze te 'recyclen'. Zo kan je van broekzakken leuke opbergers maken, van blousejes mouwloze (versierde) tops, oude truien worden rokjes en zo kan ik nog wel even doorgaan. Deze keer ging ik aan de slag met een oude linnen broek van m'n zus. We noemen hem eigenlijk Cambodja-broek want (het is echt waar!) die broek heeft een heuse wereldreis gemaakt! Hm, nu zie je waarschijnlijk een versleten vieze zweetbroek voor je dankzij dat wereldreis verhaal maar dat valt gelukkig reuze mee. Zo vaak is 'tie niet gedragen en linnen blijft lang mooi. Op andere blogs had ik al eerder het idee gezien om van een broek een tas te maken, ik vond het een erg leuk idee en probeerde wat uit met spelden. Het valt nog vies tegen om van zo'n broek een rechte vierhoek te krijgen! Ten eerste is de stof erg bobbelig bij de rits, ten tweede loopt de stof wijd uit wanneer de broekspijpen beginnen (dus ook vlak onder de rits) en ten derde is de bovenrand van een broek niet gelijk bij voor en achter kant... genoeg problemen dus om op te lossen. Maar als ik iets in m'n hoofd heb dan moet het persé lukken dus bleef ik koppig een middag achter de naaimachine zitten net zolang totdat er een voor mijn gevoel goede tas uit kwam. En wat mij betreft is het gelukt ook. Het enigste probleempje op de foto is dat ik hem toen nog niet had gestreken dusja, die rimpels en kreukels moet je maar even over heen kijken. Ohja, voor degene die het zich afvragen, die hengsels heb ik gemaakt van de broekspijpen ;)
 Achterkant van broek kan ook als voorkant van tas
Zo kan ik toch mijn mobiel in de broekzak doen zonder commentaar van ouders dat zo'n bobbel in je broek lelijk staat :)

1 opmerking: