9.14.2011

Vandaag is rokjesdag!


Eindelijk is 'tie dan af, mijn eerste echte zelfgemaakte kledingstuk... een rokje! Met behulp van een (geleende) KnipMode en een lieve behulpzame oma begon ik aan het project. En een project kan je het wel noemen want wat gaat daar veel tijd in zeg! Het begon allemaal in een stad hier 200 kilometer vandaan waar mijn lieve oma woont. Op de markt kocht ik de stofjes en samen met mijn oma ging ik aan de slag met het naaien van het onderrokje. Daarna leerde ze me hoe ik een strook moet rimpelen en op het rokje stikken. Uiteindelijk ging ik weer naar huis met het onderrokje waar één strook al op gestikt zat. Thuis ben ik er veel uurtjes mee bezig geweest om de andere 4 stroken te zomen, zigzaggen, rimpelen en vast te stikken. Het rimpelen is een precies werkje wat veel tijd kost maar ik moest en zou het rokje zelf afmaken. Nu is 'tie dan klaar en ondanks dat het zomerweer verdwenen is ben ik super blij met mijn allereerst zomerrokje! (Volgend jaar pas ik hem ook nog hoor :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten