10.24.2012

Aardappelstempels

Ik wist wel dat aardappels nuttig waren, denk aan de chips en patat, maar dat je er ook iets anders mee kon dan opeten...
In de Knipmode las ik een stukje over aardappelstempels, ze bestempelden er een saai wit t-shirt mee totdat het mooi werd. Nu dacht ik, wel, dat kan ik beter, dus ik nam 2 shirts en stempelde ze vol totdat de vloer er ook bijna vol van was (sorry mam).
Daarna zocht ik wanhopig naar dingen die nog meer bestempeld moesten worden, ik vond het zonde van de aardappels om ze niet nog eens te gebruiken. Wat er tevoorschijn kwam: blauwe canvas stof, oud gordijntje, wit lapje, enveloppen en vellen papier. De grond werd bezaaid met kranten deze keer en ik haalde wat ijzeren bakvormpjes te voorschijn wat erg handig is aangezien je die door de aardappel heen kan drukken.


Probeersels

 Met dank aan het bakvormpje

 VOOR

NA
Drie aardappels verder waren dit dus de resultaten. Overigens stempelt het niet erg makkelijk met aardappel op papier, niet alleen wordt het een korrelige afdruk, ook is de aardappel er te vochtig voor waardoor je papier gaat bobbelen. Wel, mocht je nog een saai shirt, tas, gordijn,etc. hebben, op deze manier maak je er snel iets leuks en origineels van!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten