2.12.2014

Raw Art Fair 2014


"RAW is the fair with a festival flair!" klik

Vrijdag reden mijn vader en ik 's avonds nog even naar Rotterdam om de Raw Art Fair te bezoeken, een kunstbeurs waar kunst en entertainment gecombineerd wordt op een leuke manier wat voor een gezellige ontspannen sfeer zorgt. Dit jaar werd de beurs gehouden in de Cruise Terminal hallen in Rotterdam (vlakbij Hotel New York). De grote witte hallen waren onderverdeeld in kleinere ruimtes door middel van tussenschotten waardoor elke galerij het werk van zijn/haar kunstenaars kon tonen in de daarvoor bestemde ruimte. Een overzichtelijke tentoonstelling dus met als fijne bijkomstigheid het luxe mini restaurant en de twee gezellige bars om even iets te drinken/eten. Ik was gelijk na m'n werk doorgegaan dus die geen-idee-wat-het-was-gepureerde-groene-groenten-soep ging er wel in samen met de stukjes stokbrood. Maar goed, we gingen erheen voor de kunst en dat kregen we te zien ook, man, man, man, wat een mooie kunstwerken hingen daar (uiteraard ook werken waarbij je dacht:"Dit kan mijn broertje ook") en om deze keer eens een verslag te kunnen maken van de tentoonstelling heb ik ditmaal alle namen van interessante kunstenaars en/of kunstenaressen opgeschreven.

Hieronder mijn favorieten van de RawArtFair 2014 :
(foto's via google-afbeeldingen, niet alle werken die op deze foto's te zien zijn waren te zien op de fair, wel soortgelijke werken van desbetreffende kunstenaar)



1. Jack Prins, mini huisjes
2. Wianda Keizer, Rust/Ritme
3. Robbert de Goede, draad-sculpturen
4. Birgit Verwer, boodschap in spiegelbeeld-koffer


5. Peter de Graaff, Dag en Nacht
6. Billy und Hells, fotografie (afgedrukt op dibond)
7. Simon Benson, zwart/wit negatieven


8. Merel Jansen, portretten met naald en draad


9. Haukur Oskarsson, Out of Nothing

Zoals je ziet zijn alle namen genummerd maar dit heeft niks te maken met een 'top-9', de volgorde die je hierboven ziet is zo ontstaan doordat ik op die volgorde de kunstwerken tegenkwam tijdens de tentoonstelling (en ze dus in die volgorde op mijn blaadje stonden geschreven). Als ik voor drie favorieten zou kiezen zeg ik:"5,6 en 9." Wat is uw favoriet?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten