3.06.2014

Van oorbellen tot ketting



Een jaar geleden kocht ik bij de H&M eens oorbellen in ruit-vorm, ze zagen er op internet super leuk uit maar nadat ze arriveerden per post bleken ze erg zwaar en als je ze droeg dan hingen ze niet mooi recht.. ze verdwenen in een doosje ergens op m'n kamer tot ik op een goed moment bij de Xenos liep, er ketting-maak-spullen zag liggen en dacht:"He, had ik niet nog van die oorbellen met driehoeken waar ik wellicht een ketting van kan maken?". Misschien ook wel een reden om iets te kunnen kopen, ik weet het niet, in ieder geval zat ik de volgende middag flink te zweten op het maken van een ketting. De verbindingen van de oorbellen moesten op sommige plekken afgeknipt worden ('t is geen papier dus zo makkelijk gaat dat niet), vervolgens was ik vergeten ringetjes te kopen om alles met elkaar te verbinden dus boog ik stukjes ijzerdraad tot ringetjes, namelijk door ze om een uiteinde van een stekker heen te draaien. Ook vond ik nog ergens een kralendoosje met doorzichtig draad erin, "visdraad": aldus mijn bemoeizuchtige broertje die de combinatie visdraad en oorbellen niet zo goed begreep en met opgetrokken wenkbrauwen over mijn schouder mee keek.
Maar kom aan, het is wel gelukt dus ik ben blij dat ik die oorbellen toch niet teruggestuurd had want deze ketting heeft niemand, helemaal niemand, en dat is best een leuk idee.

One year ago I bought a pair of earrings on the internet from H&M, they looked like the perfect earrings I just needed but when they arrived it seemed a bit different.. they were quite heavy and they bow a bit when I wore them so they dissapeared in my messy room till I found them and got the amazing-not-original-idea of making a necklace with the triangles. And well, it happened like I was thinking, apart from that it took me a bit longer (and more blood, sweat and tears) than I expected. So after I bought some stuff to make necklaces with (I have no idea what they are called in English) I started on a sunny afternoon and finished a few hours later.. my eyes felt tired of it so after finishing the necklace I leaned backwards and took a deep breath:"Fi-na-lly!"
Now I have the stupid plan of making a good, I mean really big, statement necklace. I guess you have also seen that statement necklaces are the fasion-item-to-need at the moment but they are quite expensive so it would be great if I can make them myself.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten